دسته بندی ها


بازديد سايت
افراد آنلاين : 187
بازديد امروز : 1,056
بارديد ديروز : 38
بازديد کل : 2,465,648

تبليغات
لباس مجلسی

بیوگرافی سحر دولتشاهی

 

بیوگرافی کامل سحردولتشاهی

 

 

سحر دولتشاهی متولد 1358 است و فارغ التحصیل اد بیات نمایشی و مترجمی زبان فرانسه. پیش از آن هم «مهند سی شیمی» را نیمه كاره رها كرد ه است .(1) وی همسر رامبد جوان (بازیگر و کارگردان ) است .

۱ – طلا و مس (۱۳۸۷)
۲ – فرزند صبح (۱۳۸۷)
۳ – وقتی همه خوابیم (۱۳۸۷)
۴ – زخم شانه حوا (۱۳۸۶)
۵ – میم مثل مادر (۱۳۸۵)
۶ – چهارشنبه سوری (۱۳۸۴)


«سحر د ولتشاهی» را از آن سكانس برجسته «چهارشنبه سوری»به یاد می آوریم؛ مهشید و مژد ه؛ «سحر» و «هد یه تهرانی» كنار هم، روی لبه وان نشسته اند و «هد یه تهرانی» یكی از تاثیرگذارترین بازی هایش را ارائه می د هد . حالا كات به صند لی زرد این شماره؛ «سحر» روی صند لی زرد ما نشسته تا از همان سكانس بگوید : «پیش از «چهارشنبه سوری» د ر فیلم سینمایی «فرزند صبح» به كارگرد انی «بهروز افخمی»،

د ر نقش ماد ر امام(ره)، با هد یه تهرانی د ر نقش د ایه امام(ره)، همبازی بود م. از همان جا ارتباط خوبی بین ما شكل گرفت! د وست شد ه بود یم و گپ می زد یم. بعد ها این د وستی د ر سكانس حمام و د ر ساختن ارتباط به كارمان آمد . او از نحوه انتخاب شد نش برای «چهارشنبه سوری» می گوید : «به واسطه «هد یه تهرانی»؛ «اصغر فرهاد ی»، «مانی حقیقی» و «ترانه علی د وستی» را برای تماشای نمایش «تجربه های اخیر» كار «امیررضا كوهستانی» د عوت كرد م؛ د ر آن نمایش بازی د اشتم. از همان جا برای چهارشنبه سوری انتخاب شد م.»

فرزند صبح

«وقتی مشغول بازی د ر تئاتر «زائر»، به كارگرد انی«حمید امجد » بود م، یكی از كسانی كه كستینگ «فرزند صبح» را انجام می د اد ، به تماشای «زائر» آمد ه بود ؛ د عوتم كرد و به د ید ن «بهروز افخمی» رفتم. تجربه كار با «افخمی» واقعا جذاب است.«افخمی» كارگرد ان صبوری است؛ واقعا د ر مقابل بازیگرش صبوری می كند ، ضمن اینكه تسلط و آشنایی عجیبی بر اد بیات د ارد ، آنقد ر كه می توان ساعت ها با او راجع به اد بیات حرف زد ؛ اطلاعاتش واقعا به روز است.»

میم مثل ماد ر

«سحر د ولتشاهی» د ر «میم مثل ماد ر» هم حاضر است؛ «فرزانه» د وست «سپید ه»؛ گلشیفته فراهانی. هر چند كه اصلا از آن تجربه اش راضی نیست: «نقش من د ر تد وین كمی كوتاه شد ، اما من بیشترین مساله را با خود م د ارم. د ر فضای كار نتوانستم خود م را پید ا كنم، البته همه چیز عالی بود ؛ از روابط تا فضای پشت صحنه؛ همه چیز خوب بود . متاسفانه من د ر فضای كار خود م را پید ا نكرد م؛
 
مشكل هم فقط خود م بود م. د ر تئاتر نقش هایی از این د ورتر به خود م را هم بازی كرد ه ام، اما اینجا آن اتفاقی كه باید برایم پیش نیامد . نمی گویم نقش جذابی نبود كه به نظرم ریزه كاری های زیاد ی د اشت، نقش زنی بود كه به هر حال پای اعتقاد اتش ایستاد ه؛ یك زن سخت. نمی د انم چقد ر از آن نقش باقی ماند ، اما از خود م د ر «میم مثل ماد ر» اصلا راضی نیستم.»

تا «آنوتوتیغ» (آنوتومی + تیغ)

هر چند «سحر» را بعد ها د ر سریال «كتاب فروشی هد هد » به كارگرد انی «مرضیه برومند » هم د ید یم و د رست است كه این روزها مشغول تله فیلمی از «مسعود مد د ی» با نام «فراموشی» ست، اما او را بیشتر از تئاتر می شناسیم، چرا كه سابقه سینمایی و تصویری او خیلی كمتر از هشت سالی است كه د ر تئاتر گذاشته است. «سحر د ولتشاهی» از تئاتر می آید و عضو گروه «بازی» به سرپرستی
 
«آتیلا پسیانی»ست؛ یكی از مهمترین و قد یمی ترین گروه های تئاتر تجربی. همین بازی های تئاتری است كه او را مد ام به سفرهای مختلف می كشاند ؛ از این فستیوال به آن فستیوال و همین workshopهاست كه باعث می شود خود ش را آماد ه نگه د ارد و از تجربه هایش د رست د ر جایی كه فكرش را هم نمی كند استفاد ه ببرد . «آتیلا پسیانی» این روزها مشغول متنی از «ایپسن» است با اسم موقت «كشتی شیطان». «سحر» د ر نمایش «كشتی شیطان» د وباره روی صحنه تئاتر می رود .

«سین» مثل «سحر» و ستاره

«من هیچ وقت معنی ستاره و ستاره شد ن را نفهمید م. اگر ستاره به معنای مشهور و محبوب شد ن است و به معنای آنكه آد م ها به خاطر د ید نت به سالن های سینما بروند ، خب… می توانم بگویم خیلی جذاب است. اما می د انید ، من جنگ و عجله ای ند ارم. از زند گی ام لذت می برم. من جزو آن آد م های كم و خوشبختی هستم كه كارشان را د وست د ارند . وقتی سر تد وین فیلمی می روم، می روم پشت صحنه كار «آتیلا» را می بینم، وقتی د ر جابجایی د كور فلان نمایش كمك می كنم، از همه اینها لذت می برم. هیچ تقویمی هم ند ارم كه مثلا باید د ر سال فلان، فلان جا باشم. آهسته آهسته را هم را می روم و پله پله جلو می روم.»

گم شد ه د ر ترجمه

«سحر» متولد 1358 است و فارغ التحصیل اد بیات نمایشی و مترجمی زبان فرانسه. پیش از آن هم «مهند سی شیمی» را نیمه كاره رها كرد ه. او این روزها علاوه بر وبگرد ی و خواند ن وبلاگ ها و سرچ و سرچ و سرچ، مشغول ترجمه یك متن نمایشی است و قبل از آن هم «آگاتا» نمایشنامه «مارگریت د وراس» را – پایان نامه لیسانس اش – به فارسی ترجمه كرد ه. «سحر د ولتشاهی» مترجم؛ این را احتمالا خیلی ها د ر مورد آن زن cool و راحت كه روز «چهارشنبه سوری»، قابلمه به د ست به آن خانه آشوب زد ه وارد شد نمی د انند .

و د نباله برنامه تا...


«شد ید ا آرزو د ارم جای د رست خود م را پید ا كنم. نه اینكه ترس د اشته باشم اما، سینمای ما هم واقعا غیرقابل پیش بینی است، تئاترمان هم همینطور. د رست است كه مد ت زیاد ی نمی توانم به د ور از همه این جریان ها و اتفاقات باشم و ممكن است حسود ی هم كنم، اما بیشتر رویاپرد ازم تا جاه طلب. تا ببینیم چه می شود !»




ارسال نظر

کد امنیتی رفرش



خرید سنگ نهبندان خرید vpn با ip ثابت بک لینک چیست



تبليغات متني
مدل لباس مجلسی